از علم حقوق بیشتر بدانید. ...؛

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه

از علم حقوق بیشتر بدانید. ...؛

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه

از علم حقوق بیشتر بدانید.      ...؛

لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان، لیقوم الناس بالقسط، و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس(حدید آیه25).

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه
*برای عرض ارادت به ساحت مقدس امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) تعدادی کتاب گذاشتیم تا با حقانیت شیعه بیشتر آشنا شویم*

« ....فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ...؛
بر اساس آیات قرآنی برحسب آزادی تفکر و اندیشه انسان می‌تواند همه سخنان را بشنود و بعد از بهترین آنها تبعیت کند بشارت ده به بندگان من کسانی که سخنان را می‌شنوند و از بهترین آن تبعیت می‌کنند» (زمر آیه ۱۷ و ۱۸)


حکمت 373 /امام علی(ع):زبانت نگه دار
سخن در اختیار تو است تا آنگاه که نگفته باشی؛اما اگر گفتی تو در اختیار آن خواهی بود ,پس زبانت نگه دار همان گونه که زر و سیمت نگه می داری ,چه بسا سخنی که نعمتی را سلب کند.

حکمت 331/امام علی(ع):اندیشه ؛اساس دانش
علم بر دوگونه است,یا خاستگاهش عقل و سرشت است و یا از راه شنیدن به دست آید.اگر از عقل نجوشد .مفید واقع نگردد.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مجموعه قوانین

مخارج دولت روحانی در ۳ سال ۲ برابر شد

احمدی نژاد

رعایت حقوق شهروندی در دادسراها و دادگاه های نظامی

وصیتنامه سیاسى- الهى امام خمینی‏

قانون امور حسبی

قانون امور گمرکی

راهبردهای احتمالی آمریکا

امام خامنه‌ای در دیدار نخبگان علمی:

دادستان تهران خبر داد

استعفا در استعفا

تفاوت شیعه و سنی در حبّ امام حسین(ع) نیست

سرلشکر جعفری

رونمایی از تازه‌ترین نسخه «فریدون»

قرار اناطه

الکترونیکی شدن ثبت عناوین درخواست‌ها در شوراهای حل اختلاف

محرومیت اجتماعی

مقررات مربوط به سفته و نحوه مطالبه وجه آن

تحریف و تقطیع تاریخ

نیروهای ترکیه در محاصره

سرلشکر فیروزآبادی

شکایت کانون سردفتران از نیروی انتظامی

آیا ۲۹ کشور اروپایی با ممنوعیت محصولات تراریخته «فناوری‌هراس» هستند

فراری دهندگان پرونده کرسنت چه کسانی هستند

عاقبت-به-خیری

زیارت عاشورا (تصحیح شده و کامل)

سند ملی راهبردی پیشگیری

حمایت اجتماعی از بازماندگان متوفی

مسئولیت پزشکان در درمان بیماران

ابلاغ سیاست های کلی انتخابات

شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲ ق.ظ

۰

چرا شیعه شدم؟۱

شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲ ق.ظ
خلاصه

4 زائر سوئدی در نخستین سفر خویش به حرم مطهر رضوی با گفتن شهادتین دین اسلام را پذیرفته و مذهب تشیع را برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ 4 زائر سوئدی در نخستین سفر خویش به حرم مطهر رضوی با گفتن شهادتین دین اسلام را پذیرفته و مذهب تشیع را برگزیدند.

یکی از این چهار زائر سوئدی به نام «لیف یونس اپلگرن» درباره تشرف خود به دین اسلام گفت: یکی از عواملی که موجب شد من به دین اسلام روی آورم، همسرم بوده که در سال گذشته مسلمان شد و ایشان مرا برای تشرف به اسلام بسیار یاری کرده است.

وی بیان کرد: بنده در نیروی انتظامی مشاور هستم و تلاش دارم بسیاری از جوانان را به مسیر صحیح در زندگی هدایت کنم. خداوند نیز در این راه، نعمت ارزشمند هدایت را به من عنایت کرد.

«یونس اپلگرن» عنوان کرد: مذهب تشیع عاملی می‌شود تا انسان دچار تحول شود و از درون پیشرفت فراوانی داشته باشد.

وی با اشاره به مطالعات مربوط به این موضوع اظهار کرد: افزون بر مشاهده فیلم‌ها، کتاب‌های تاریخی فراوانی را مطالعه کردم و قرآن را با تدبر خوانده‌ام و حس درونی و آرامش قلبی‌ام نسبت به این مذهب، زمینه‌ای شد تا به تشیع روی آورم.

وی در پایان با اشاره به یکی از آیات قرآن عنوان کرد: این آیه که اگر کسی تو را آزار داد، در برابر آزارش با خوشرویی با فرد برخورد کن و تمام تلاش خویش را برای هدایت او به کار بگیر، یکی از زیباترین آیاتی است که در قرآن مطالعه کرده و در منش و اخلاقم در دستور کار قرار داده‌ام.

گفتنی است؛ این 4 زائر سوئدی، از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گواهی تشرف به اسلام دریافت کردند. 

خلاصه

یک بانوی آمریکایی که پس از شیعه شدن در حرم مطهر امام رضا(ع) نام «آمنه» را برگزیده است گفت: براساس مطالعات بسیار دریافتم اسلام دین کاملی است که می‌تواند همه نیازهای بشر را تأمین کند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یک بانوی آمریکایی در حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به دین اسلام مشرف شد.

این بانوی آمریکایی که پیش از تشرف به دین اسلام، «ایمی» نام داشت افزود: روز اربعین در نیویورک با گروهی از شیعیان برخورد کردم و آنها غذای نذری به من دادند. هنگامی که درباره امام حسین(ع) و واقعه کربلا از آنان سئوال کردم پاسخ‌های جالبی دریافت کردم.

وی که پس از شیعه شدن نام «آمنه» را برگزیده است گفت: براساس مطالعات بسیار دریافتم اسلام دین کاملی است که می‌تواند همه نیازهای بشر را تأمین کند.

آمنه افزود: اسلام دستورالعمل‌های جامعی را برای خوب زیستن دارد و با مطالعاتی که در این زمینه داشتم مذهب تشیع را برای خود برگزیدم. در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) احساس امنیت و آرامش می‌کنم و امیدوارم بتوانم یک مسلمان واقعی شوم.

یک جوان پرتغالی در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون به دین مبین اسلام گروید.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ «مارسلو سوزا لیما» که قصد ازدواج با خانم «شبنم امیر دادبر» را داشت، پس از قرائت شهادتین توسط حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی کار‌شناس مسائل جوانان و خانواده، به دین مبارک اسلام تشرف یافت و شیعه شد.

این امر خیر در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون برگزار پایتخت پرتغال انجام شد.

در این رابطه، حجت السلام مرادی بخش اعظمی از صحبت‌های خود با این زوج را به موضوعات مختلف اجتماعی چون محبت و مهربانی و نحوه همسریابی به صورت پرسش و پاسخ اختصاص داد.

حجت‌الاسلام مرادی با انتشار عکسی از این جوان پرتغالی در صفحه اجتماعی خود نوشت: حیفم اومد این لبخند را نبینید یادگاری است از سفر پرتغال؛ لبخند «مارسِلو»، وقتی شد «امیر» لحظه‌ای خاص و عجیب است لحظهٔ تشرف به اسلام.

این دومین جوان پرتغالی است که با انتخاب همسری ایرانی به دین اسلام مشرف می‌شود.

.............. استاد دانشگاه الازهر و از مرشدان جماعت اخوان المسلمین، پس از تشرف به حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: تمایل دارم باقی عمر خود را در کنار مضجع شریف علی(ع) بماند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ یکی از اساتید و محققان برجسته دانشگاه الازهر مصر که بتازگی به مذهب تشیع مشرف شده است، به زیارت حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) رفت.

«دکتر مصباح الردینی» ۷۳ ساله هنگامی که وارد صحن حرم مطهر علوی شد، اشک از چشمانش جاری شد و گفت: من می خواهم در کنار مضجع شریف امیرالمومنین (ع) باشم.

وی پس از تشرف به حرم اعلام کرد: تمایل دارم باقیمانده عمر خود را کنار مضجع شریف علوی در نجف اشرف سپری کنم. 

شایان ذکر است دکتر الردینی یکی از محققان سنی مذهب دانشگاه الازهر و از مرشدان اخوان المسلمین مصر است که پس از چهار سال تحقیقات گسترده در مورد تشیع، در سال ۷۳ سالگی به مذهب شیعه اثناعشری وارد شده است.

وی به مدت ۴۰ سال در آمریکا به تبلیغ اسلام مشغول بوده است و در کالیفرنیا مساجد و مراکز اسلامی زیادی بنا نهاده است.

الردینی از همکاران سابق یوسف القرضاوی (رییس اتحادیه علمای اسلام، مفتی مصری‌تبار قطر و پدر معنوی اخوان المسلمین) و از استادان «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر محسوب می شود.....


یکی از شخصیت های شناخته شده در اروپا که در زمینه میکروبیولوژی فعالیت می کند با حضور در یکی از مساجد شهر کرج به دین مبین اسلام مشرف شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پروفسور «رودریک آگورتمن» با حضور در مسجد جامع رجایی شهر کرج به دین مبین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد و نام مبارک «علی» را برای خود برگزید.

پروفسور رودریک آگورتمن یک چهره شناخته شده در اروپا است که آزمایشگاه بزرگی در زمینه میکروبیولوژی در کشور سوئیس دارد و استاد رشته اقتصاد است.

وی گفت: از زمان دانشجویی خودم با دانشجویان ایرانی و مسلمان آشنا بودم و همین موضوع سبب شد که با اسلام آشنا شوم و درباره آن مطالعه کنم.

آگورتمن به دنبال این است که به همه دنیا نشان دهد چهره واقعی اسلام چیز دیگری است.

او برای اینکه مسلمان شود سه بار کل قرآن را مطالعه کرد و با جان و دل اسلام را پذیرفت.

وی درباره انتخاب نام زیبای علی هم برای خود گفت: چون روز گذشته ولادت حضرت زینب(س) بود و پدر ایشان هم حضرت علی(ع) است من این نام را انتخاب کردم.

پروفسور آگورتمن همچنین در دیدار با امام جماعت محترم مسجدجامع رجایی شهر هدایایی به رسم یادگار از ایشان دریافت کرد.

.

.........

روابط عمومی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد: یک آلمانی ضمن حضور در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم، به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مایکل شِک، زائر آلمانی شاهچراغ که متولد سال 1966 میلادی است، در دیدار با «آیت‎الله سید علی اصغر دستغیب» تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و ادای شهادت به یکتایی خداوند متعال و دلالت بر رسالت پیامبراکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت به ولایت امیرالمومنین(ع) به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری تشرف یافت و نام میکائیل را برای خود انتخاب کرد.

این گزارش حاکیست، آیت الله دستغیب در دیدار با این تازه مسلمان گفت: مسلمانی تنها به ادعا نیست، هم اکنون در جهان افرادی وجود دارند که با نام اسلام اعمالی بر خلاف اسلام و آموزه های دینی انجام می دهند که نمونه آن عناصر تروریست داعش می باشند که تنها نامی از اسلام بر خود دارند و از حقیقت اسلام که از ابتدا تا انتها در قرآن کریم موجود است، به دور هستند.

وی تصریح کرد: دین اسلام دینی است که برخلاف سایر ادیان دچار تحریف نشده و در طول 14 قرن گذشته اسلام با همه اصالت ها و ارزش هایش ماندگار مانده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله دستغیب خطاب به زائر آلمانی گفت: از اینکه اهل تحقیق و مطالعه بوده و هستید و اسلام را نه به صورت تقلیدی تنها، بلکه به صورت تحقیقی و منطقی پذیرفته اید بسیار خرسندم و تشرف شما را به اسلام تبریک می گویم و برای شما زندگی توام با سلامت و سعادت آرزو دارم .

به گفته میکائیل، اولین آشنایی وی به مذهب تشیع از طریق یکی از بستگان مسلمانش که پزشک و نویسنده کتاب "اسلام، دارویی شفابخش" بود، می باشد، بوده است.

میکائیل در این دیدار افزود: عدم پذیرش بعضی باورها در مسیحیت (همچون تثلیث) و همچنین آشنایی با همسر ایرانی خود و در ادامه سفر معنوی خود به ایران و تحقیق در مورد اسلام را از جمله مواردی عنوان کرد که سبب شد وی تصمیم به تشرف به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری بگیرد.

………خلاصه

امام جماعت مسجد "شهید کربلا" نیجر اظهار داشت: تجاوز عربستان به یمن باعث شده مسلمانان زیادی مستبصر شوند چون آنها فهمیدند عربستان انسان های بی گناه را در یمن می کشد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ صالح احمد، از مستبران نیجر و امام جماعت مسجد "شهید کربلا" در نیامی پایتخت نیجر است و از فعالان شیعی در این کشور به شمار می رود. وی در مصاحبه ای، ضمن اشاره به ماجرای شیعه شدنش، به وضعیت پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام در نیجر پرداخت و تاکید بر وحدت اسلامی را از اصول فکری و رفتاری پیروان مکتب اهل بیت(ع) در نیجر دانست.

ـ شما از کشور نیجر هستید و جالب است بگویم که در ایران تفاوت چندانی میان نیجر و نیجریه قائل نیستند در حالی که ظاهرا اینگونه نیست...

شیخ صالح احمد: بله، ما تفاوت هایی داریم، اما در گذشته کاملا با هم بودیم. و حتی بنده همیشه با شیخ ابراهیم زاکزاکی رئیس جنبش اسلامی نیجریه که امیدوارم مشکلات جدیدشان حل شود، تماس داشتم و همواره با او بودم زیرا نیجر و نیجریه برادر هستند و حتی من از طریق ارتباط با برادران نیجریه مستبصر شدم.

ـ چگونه با مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا شدید؟

روزی مشغول مطالعه صحیح بخاری(از منابع اصلی اهل سنت) بودم و در آن زمان مالکی مذهب و از پیروان طریقه تیجانیه بودم، اما هنگام مطالعه "بخاری" ناگهان با روایتی مواجه شدم که عبدالله بن عباس آن را "رزیة یوم الخمیس" (مصیبت پنج شنبه) نام گذاشته است. این روایت باعث شد شک و تردید به جان من بیفتد. با خودم گفتم اگر صحابه این گونه با پیامبر(ص) رفتار کرده اند، باید مطالب زیادی در بین باشد که ما نمی دانیم و شروع به تحقیق کردم تا اینکه به این وصیت پیامبر(ص) رسیدم که مسلمانان را به چند چیز سفارش کرد، اما گویی در صحیح بخاری و صحیح مسلم، یکی از وصیت ها و سفارش های اصلی پیامبر(ص) فراموش شده و ذکر نشده است. با خودم گفتم باید در این رابطه تحقیق کنم، به همین خاطر به کشورهای زیادی در آفریقا سفر کردم، اما چیزی نیافتم. پس از آنکه به نیامی بازگشتم روزی به کتابخانه فرهنگ اسلامی در نیامی رفتم و در آنجا گمشده خود را در کتاب "کنزالعمال" متقی هندی یافتم که وصیت پیامبر(ص) این گونه ذکر شده بود که کسانی را که به من ایمان دارند، به ولایت علی بن ابی طالب پس از خود سفارش می کنم؛ هرکس پیرو او باشد پیرو من است و هرکس پیرو من باشد، پیرو خداوند عزوجل است.

با خود گفتم باید به سفارش پیامبر(ص) عمل کنم، پس در رادیو و تلویزیون اعلام کردم مذهب امام مالک را رها کرده و از این پس بر مذهب علی بن ابی طالب(ع) خواهم بود. 
 
ـ مشکلی برای شما پیش نیامد؟

شیخ صالح احمد: مشکلات زیادی برای من پیش آمد، اما الحمدلله اکنون کسانی که ما را ترک کرده بودند، رفته رفته به سوی ما باز می گردند.

ـ آماری از شیعیان نیجر دارد؟

شیخ صالح احمد: اکنون کسی نیست که به شما بگوید شیعیان نیجر چند نفر هستند و آمار دقیقی وجود ندارد، زیرا تعداد آنها همواره در حال ازدیاد است به ویژه پس از تجاوز عربستان به یمن که باعث شده بسیاری از جوانان نیجر شیعه شوند، چون آنها فهمیدند عربستان انسان های بی گناه یمن را به این خاطر اینکه آنها از پیروان مدرسه اهل بیت علیهم السلام هستند، را می کشد. در این هنگام بسیاری از جوانان مستبصر شدند. اما به طور تقریبی می توانم بگویم که تعداد شیعیان نیجر حدود یک میلیون نفر است.

ـ به طور کلی، مسلمانان نیجر چند نفرند؟

شیخ صالح احمد:  تعداد جمعیت کشور تقریبا 19 میلیون نفر است که مسلمانان 99 درصد این جمعیت را تشکیل می دهند.

ـ آیا شیعیان در منطقه خاصی زندگی می کنند و مساجد و مراکز خاصی نیز دارند؟

شیخ صالح احمد: نه شیعیان در هر شهر و روستایی زندگی می کنند. مسجد نداریم، اما مراکز شیعی داریم، اما بنده در منزل خودم مسجدی ساختم و نام آن را مسجد "شهید کربلا" گذاشتم .

ـ بنا بر این باید خانه بزرگی داشته باشید!

شیخ صالح احمد: خانه متوسطی است.

ـ رابطه شما با سایر مسلمانان و مذاهب اسلامی چطور است؟ 

شیخ صالح احمد: ما همیشه به دنبال وحدت اسلامی هستیم. وحدت و همبستگی و نزدیکی میان طوایف اسلامی هدف ما است.

ـ در نیجریه افراطیون و بوکوحرام حضور دارند. آیا در نیجر هم مشابه این گروه های افراطی و تکفیری حضور دارند؟

شیخ صالح احمد: بله در نیجر هم هستند. آنها فتنه ای هستند که غربی ها آن را بنا نهادند تا با اسلام بجنگند به ویژه در خاورمیانه و آفریقا. غربی ها همان طور که تکفیری ها و داعش را در خاور میانه ایجاد کردند، بوکوحرام را هم به جان آفریقا انداختند.

ـ همان طور که می دانید بسیاری از مستبصرین نیجریه و سایر کشورهای آفریقا از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) تاثیر پذیرفته اند. مستبصران نیجر از این جهت چگونه هستند؟

شیخ صالح احمد: مسلمانان، مذهب اهل بیت(ع) را نمی شناختند، اما پس از انقلاب امام خمینی(ره)، مسلمانان جهان با مذهب اهل بیت(ع) آشنا شدند و این سؤال در ذهن مسلمانان مطرح شد که این مرد کیست و چه عقیده و مذهبی دارد؟ به همین خاطر اهل سنت، مستبصر شدند. در سال های گذشته نیز مقاومت حزب الله در برابر صهیونیست ها باعث مستبصر شدن بسیاری از مسلمانان شد و اکنون نیز تجاوز عربستان به یمن باعث شده مسلمانان زیادی مستبصر شوند. ما از جنگ و کشته شدن افراد خوشحال نمی شویم اما عربستانی ها بدون آنکه بخواهند با دست خود باعث شده اند که چشمهای بسیاری از افراد به روی حقایق باز شود.

.خلاصه

جوان تازه شیعه شده آمریکایی پس از تشرف به حرم مطهر امام اول شیعیان گفت: با وجود اینکه در یک مدرسه کاتولیک تحصیل می‌کردم اما هیج وقت در مراسم غسل تعمید حضور نیافتم و عقاید مسیحیت را به صورت رسمى نپذیرفتم.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «لوکاس برونک» یک جوان تازه شیعه شده آمریکایى به همراه مسؤول شعبه روابط امور بین الملل آستان مقدس حرم مطهر امام علی(ع) به زیارت بارگاه مطهر حضرت امیرالمؤمنین(ع) شرفیاب شد.

وی که براى زیارت عتبات عالیات به عراق سفر کرده در رابطه با احساس خویش هنگام ورود به حرم مطهر علوى گفت: وقتى در پیشگاه امیر انسانیت و عدالت، حضرت امام على(ع) ایستادم خوشحالیم غیرقابل وصف بود. وقتى به نزدیکى درب ورودى حرم رسیدم پاهایم دیگر توان راه رفتن نداشتند. ضربان قلبم شده گرفت و بدنم سخت می‌لرزید. اما وقتى اذن دخول را خواندم کمى احساس آرامش به من دست داد و بقیه زائران را دیدم که در آرامش کامل در پیشگاه سرچشمه و امام انسانیت حضور دارند.

«حجت الاسلام ثائر البغدادى» مسؤول شعبه روابط بین الملل وابسته به بخش امور دینى آستان در رابطه با حضور این زائر تازه مسلمان آمریکایى عنوان کرد: با همکارى بخش روابط عمومى آستان و طى هماهنگی‌هاى به عمل آمده با دکتر «شامل هادى» نماینده آستان مقدس حرم حضرت عباس(ع) در آمریکا ویزاى این زائر جهت سفر به عراق صادر شد.

وی افزود: آقاى برونک بعد از یک سفر خسته کننده و طولانى که ۳۶ ساعت به طول انجامید سرانجام روز پنج‌شنبه گذشته به شهر نجف رسید.

زائر تازه مسلمان آمریکایى طى مصاحبه‌اى با واحد اطلاع رسانى آستان به داستان مسلمان شدن خویش را تعریف کرد.

وى در این رابطه گفت: ایمانم به دین مبین اسلام به تابستان سال ۲۰۰۱ باز می‌گردد. در آن روز‌ها براى اولین بار در یک مدرسه تابستانى کاتولیک با یک مسلمان آشنا شدم. این دوست مسلمان یک پاکستانى بود و در ابتدا از دین و اعتقاداتش خبرى نداشتم تا اینکه روزى درباره کاتولیک نبودنمان با هم صحبت کردیم. در ابتدا از روى نادانى گمان کردم که این دوست به مذهب مسیحی دیگرى ایمان دارد. چون هر دو در مدرسه کاتولیک حضور داشتیم. اما بعد‌ها به من گفت که او یک مسلمان است. می‌توانم بگویم که این دوست مرا به خودش جذب کرد و حضورش در زندگى من مانند شمعى بود که نمی‌توانم آن را تفسیر کنم. با وجود اینکه به هیچ عنوان نفرت یا کینه‌اى نسبت به اسلام و مسلمانان نداشتم اما تا ایام دوره دبیرستان هرگز درباره این دین به طور عمیق مطالعه نکردم. این شمع هدایتگر هرگز در درونم خاموش نشد اما من دیر به آن پى بردم. وقتى حوادث ۱۱ سپتامبر رخ داد با خودم گفتم: این عملیات تروریستى به هیچ عنوان ربطى به دین اسلام ندارد. چون می‌دانستم خلق و خوى وحشى و حیوانى انسان‌ها شامل همه افراد می‌شود و هیچ ربطى به ملیت یا دین آنان ندارد.

لوکاس برونک در ادامه گفت: از آنجایى که به مسیحیت بعنوان یک دین علاقه شدیدى نداشتم به ندرت به کلیسا می‌رفتم. اهتمامات من به اخلاق و ذات الهى و تعالیم حضرت مسیح(ع) از اهتمام به مبانى تثلیث و کفاره گناهان بیشتر بود. مسیح را بعنوان یک فرد شناختم و همیشه معتقد بودم که خداوند متعال همانطور که در عهد قدیم تورات ذکر شده یگانه است و با وجود اینکه در یک مدرسه کاتولیک تحصیل می‌کردم اما هیج وقت در مراسم غسل تعمید حضور نیافتم و عقاید مسیحیت را به صورت رسمى نپذیرفتم.

تا اینکه در سال ۲۰۰۵ میلادى علاقه به پیدا کردن یک پیشوا که از او پیروى کنم در من بیشتر شد. به مسأله عدل و تحقیق در این باره بسیار علاقمند شدم. به ویژه در ایام جنگ اخیر عراق و بمباران لبنان توسط اسرائیل در سال ۲۰۰۶ این علاقه در من دو چندان شد. در آن ایام این طور فکر می‌کردم که خداوند متعال گروهى از انسان‌ها را جهت حمل رسالتش انتخاب کرده و تصور می‌کردم که یهودیت و مسیحیت و اسلام دین واحدى است زیرا هر یک از این ادیان سه گانه انسان را به عبادت خداوند یگانه فرا می‌خواند و تمامى پیامبران و سایر کتب آسمانى از منبع وحى نشأت می‌گیرند. در آن ایام سعى داشتم حکمت را از هر طریقى و هر دینى فرا بگیرم و به دنبال یک پیشوا بودم. در این راستا زندگینامه گاندى و چه‌گوارا و نوشته‌هاى سیسرون نویسنده معروف رم در زمینه اخلاق و تعالیم بودا را مطالعه کردم. مساله شگفت و تعجب آور این است که من از‌‌ همان ابتدا تصمیم داشتم مسلمان بشوم. اما سؤال این بود: کى؟

در اواخر سال ۲۰۰۷ کتاب (فى خطى النبی / راهبرد پیامبر) نوشته طارق رمضان نویسنده سوئیسى مصرى تبار را مطالعه کردم. بعد از مدتى کتاب (نهضت شیعه) نوشته ولى رضا نصر نویسنده آمریکایى ایرانى تبار را مطالعه کردم. در‌‌ همان سال تحصیلات دبیرستان را تمام کردم. وقتى در کتاب نهضت شیعه درباره امام حسین(ع) مطالعه کردم احساس کردم دیگر علاقه‌اى به مطالعه درباره دیدگاه اهل تسنن به اسلام ندارم. حضرت امام حسین(ع) را قبل از شناختن حضرت امام على(ع) که در کتاب اخیر نیز ذکر شده بود شناختم. نویسنده این کتاب میگوید حضرت على(ع) در بلاغت و سخنورى همانند سیسرون بود. بلکه از او بزرگ‌تر و والا‌تر بود. به تعالیم حضرت مسیح در انجیل علاقمند شدم اما احساس می‌کردم این تعالیم کامل نیستند. احساس می‌کردم در راستاى ظلم ستیزى بى شک تناسبى بین صلح و پرهیز از خشونت و بین مقاومت مسلحانه وجود دارد. این نسبت متوازن را تنها نزد حضرت امام حسین(ع) یافتم و از طریق این امام توانستم پیامبر اسلام(ص) را بهتر بشناسم.

در اوایل سال ۲۰۰۸ وقتى ترم دوم خود را در دانشگاه می‌گذراندم با شیخ ثائر البغدادى در کلاس تاریخ قدیم آشنا شدم. وقتى با ایشان آشنا شدم لهجه انگلیسی‌اش باعث شد از او بپرسم که از کدام کشور است؟ سپس از او پرسیدم که شیعه است یا سنى؟ وقتى خود را شیعه معرفى کرد احساس راحتى که در آن لحظه به من دست داد غیرقابل وصف بود. در آن لحظه فهمیدم که به زودى مسلمان خواهم شد. مدتى را با ایشان گذراندم و هر هفته طى مراجعه مواد درسى پیرامون اهل بیت(ع) و موضوعات اسلامى گوناگونى صحبت می‌کردیم. تا اینکه در یکى از روزهاى بین ۱۰ محرم و اربعین در منزل ایشان و در حضور همسرشان شهادتین را به زبان آوردم و از آن روز در مرکز فرهنگى اسلامى فرزنو که گرایش شیعى داشت حضور یافتم. احساس می‌کنم که بالأخره راه درست را یافتم و هیچ سختى و سنگینى در کارهاى جدیدى که انجام آن‌ها بر من واجب شده احساس نمی‌کنم. به لطف الهى خانواده‌ام نیز با تصمیم مسلمان شدنم هیچ مخالفتى نکرده و کاملا موافق هستند.

گفتنى است لوکاس برونک متولد شهر فرزنو در ایالت کالیفرنیا است و فارغ التحصیل رشته جغرافى از دانشگاه همین ایالت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۱
محمد فارابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی