از علم حقوق بیشتر بدانید. ...؛

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه

از علم حقوق بیشتر بدانید. ...؛

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه

از علم حقوق بیشتر بدانید.      ...؛

لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان، لیقوم الناس بالقسط، و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس(حدید آیه25).

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه
*برای عرض ارادت به ساحت مقدس امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) تعدادی کتاب گذاشتیم تا با حقانیت شیعه بیشتر آشنا شویم*

« ....فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ...؛
بر اساس آیات قرآنی برحسب آزادی تفکر و اندیشه انسان می‌تواند همه سخنان را بشنود و بعد از بهترین آنها تبعیت کند بشارت ده به بندگان من کسانی که سخنان را می‌شنوند و از بهترین آن تبعیت می‌کنند» (زمر آیه ۱۷ و ۱۸)


حکمت 373 /امام علی(ع):زبانت نگه دار
سخن در اختیار تو است تا آنگاه که نگفته باشی؛اما اگر گفتی تو در اختیار آن خواهی بود ,پس زبانت نگه دار همان گونه که زر و سیمت نگه می داری ,چه بسا سخنی که نعمتی را سلب کند.

حکمت 331/امام علی(ع):اندیشه ؛اساس دانش
علم بر دوگونه است,یا خاستگاهش عقل و سرشت است و یا از راه شنیدن به دست آید.اگر از عقل نجوشد .مفید واقع نگردد.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مجموعه قوانین

مخارج دولت روحانی در ۳ سال ۲ برابر شد

احمدی نژاد

رعایت حقوق شهروندی در دادسراها و دادگاه های نظامی

وصیتنامه سیاسى- الهى امام خمینی‏

قانون امور حسبی

قانون امور گمرکی

راهبردهای احتمالی آمریکا

امام خامنه‌ای در دیدار نخبگان علمی:

دادستان تهران خبر داد

استعفا در استعفا

تفاوت شیعه و سنی در حبّ امام حسین(ع) نیست

سرلشکر جعفری

رونمایی از تازه‌ترین نسخه «فریدون»

قرار اناطه

الکترونیکی شدن ثبت عناوین درخواست‌ها در شوراهای حل اختلاف

محرومیت اجتماعی

مقررات مربوط به سفته و نحوه مطالبه وجه آن

تحریف و تقطیع تاریخ

نیروهای ترکیه در محاصره

سرلشکر فیروزآبادی

شکایت کانون سردفتران از نیروی انتظامی

آیا ۲۹ کشور اروپایی با ممنوعیت محصولات تراریخته «فناوری‌هراس» هستند

فراری دهندگان پرونده کرسنت چه کسانی هستند

عاقبت-به-خیری

زیارت عاشورا (تصحیح شده و کامل)

سند ملی راهبردی پیشگیری

حمایت اجتماعی از بازماندگان متوفی

مسئولیت پزشکان در درمان بیماران

ابلاغ سیاست های کلی انتخابات

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲ ق.ظ

۰

فائزه: کار بدی نکردم و پشیمان نیستم

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲ ق.ظ

هاشمی‌رفسنجانی که این‌روزها سرگرم سفرهای خبرگانی خویش است، در برابر انحراف آشکار فرزندش در تأیید ملاقات با بهائیان در سخنانی نه چندان محکم اقرار کرد که « فائزه اشتباه بدی کرده و باید جبران کند.»
هاشمی‌رفسنجانی در جواب سؤال روزنامه جمهوری اسلامی پیرامون دیدار دخترش، فائزه هاشمی با تعدادی از سران بهاییت در تهران تأکید کرد که « فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.  فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم.» 

دو روز قبل عکسی منتشر شد که نشان می‌داد فائزه هاشمی در فرصت مرخصی زندان فریبا کمال‌آبادی از رهبران بهاییان، به دیدار او رفته است. عکس منتشره، در تضاد حجاب چادر فائزه هاشمی و بی‌حجابی دوستان بهایی‌اش و با جلب توجه قاب بزرگ تصویر عباس افندی (عبدالبهاء) تعجب و انزجاری همزمان ایجاد کرد و در میان موج اعتراضات، درخواست از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود که در برابر انحراف آشکار فرزندش که این بار فراتر از تقابل با نظام، در تقابل با احکام دین اسلام است، موضع بگیرد.

فائزه هاشمی البته به توجیه اقدام خود پرداخت و گفت تقصیر جمهوری اسلامی بود که با به زندان انداختن او موجبات آشنایی‌اش با بهایی‌ها را فراهم کرده است!

انحراف جدید فائزه هاشمی، آنقدر مرزهای اعتقادات اسلامی و اصول سیاسی نظام را درنوردید که این‌بار تکیه‌گاه همیشگی فرزندان هاشمی هم نتوانست بی‌اعتراض از کنار آن بگذرد.
هاشمی‌رفسنجانی که خود مجتهدی عضو خبرگان رهبری است و کتاب تفسیر قرآن دارد و در برابر انحرافات آشکار سیاسی و مالی برخی اعضای خانواده اغلب سکوت و بعضاً حمایت می‌کرد، این‌بار نه حمایت کرد و نه با سکوت گذشت؛ بلکه به اشتباه فرزندش در مورد دیدار اعضای فرقه ضاله بهائیت اذعان کرد و خواستار تصحیح و جبران آن شد، البته با سخنی ملایم و با ملاحظات سیاسی خاص خود.
اعضای فرقه ضاله بهائیت به دلیل اقدامات علیه امنیت ملی و ساماندهی آشوب‌ها و اغتشاشات و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در زندان به سر می‌برند. از اصلی‌ترین گروه‌های سازمان‌دهنده آشوب‌های هتک‌حرمت عاشورای 88 اعضای فرقه بهائیت بودند. در واقع فائزه هاشمی به دیدار کسانی رفت که به دلیل ضدیت با انقلاب و نظام، از ابتدای پیروزی انقلاب، شدیداً در موضع مخالف کسی همچون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستند که خود را از مدعیان اصلی انقلاب می‌داند.  
   
فائزه: پشیمان نیستم!
هاشمی: فرقه ضاله  بهائیت استعماری است و فائزه باید کار بدش را اصلاح کنداما فائزه هاشمی‌رفسنجانی، ‌ گفته که از دیدار با عضو ارشد بهائیان پشیمان نیست.
به گزارش تسنیم، فائزه هاشمی با اشاره به موضوع دیدارش با یکی از اعضای ارشد فرقه ضاله بهائیت گفته است: هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیستم و کسانی که به این دلیل حمله می‌کنند، دغدغه دین ندارند! وی همچنین می‌گوید هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج‌سازان تمام می‌شود.

وی در گفت‌وگو با یورونیوز، فریبا کمال‌آبادی (عضو ارشد فرقه ضاله بهائیت در ایران) را دوست خود عنوان کرده و با بیان اینکه «آدم دیدن دوستش می‌رود و موضوع این بود و غیر از این هم نبود.» می‌گوید: به نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است و خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند یعنی اگر موضوع توسط اینها اینقدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید که چنین اتفاقی افتاده است. همه بی‌اعتنا و معمولی از کنارش رد می‌شدند.

عکس‌العمل‌های غیرمنطقی اینهاست که موضوع را دامن می‌زند و موضوع کش پیدا می‌کند. دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه‌ به طرز عجیبی در حمایت از بهائیت می‌گوید: آب که از سر گذشت چه یک وجب چه ده وجب. فکر نمی‌کنم فرقی برای آنها [بهائیان] بکند این قضایا و شاید اصلاً بدشان هم نیاید که اینقدر مطرح باشند. موضوع من نسبت به بهایی‌ها، موضوع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین اینگونه تبعیض قائل شویم، درست نیست. فائزه هاشمی‌رفسنجانی بدون اشاره و توجه به سخنان دیروز پدرش که گفته بود، فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم، فائزه اشتباه بدی کرده و باید تصحیح کند، نه تنها از این فرقه ضاله تبری نجسته و عملکردش را تصحیح نکرده، در اظهاراتی عجیب، اعضای این فرقه را مورد ظلم دانسته است!

قابل ذکر است تا زمان تنظیم این خبر معلوم نشد، مصاحبه فائزه هاشمی با یورونیوز پیش از موضع‌گیری پدرش بوده یا پس از آن. هرچند با اصرار او بر مواضعش، بعید است تغییری در نگاه او پس از تذکر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ایجاد شود.

گزارش/

آیا هاشمی در برابر فائزه ایستاده است؟/ دردسرهای دختری که زیاد ساندویچ می‌خورد!

هاشمی امیدوار بود همان گفتگوی مختصر با مسیح مهاجرانی ماجرا را فیصله دهد. اما دهن‌کجی تازه فائزه کار را خراب‌تر کرد. فائزه این بار نه در برابر شرع و قانون، که مقابل پدرش ایستاد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن‌را تصحیح و جبران کند.» خبری که روز گذشته «انتخاب» از قول اکبر هاشمی نقل کرد. به نوشته‌ی این پایگاه خبری، روزنامه‌ی جمهوری اسلامی نظر ایشان را در این زمینه جویا شد، و قرار بود این گفت‌وگو در شماره‌ی امروزشان به طبع برسد. تنها چند دقیقه بعد از انتشار خبر اما، گفت‌وگوی نسبتاً مفصل فائزه با بخش فارسی زبان «یورونیوز» منتشر شد. دختر کوچک هاشمی در این مصاحبه با بیان این‌که کلاً کار خلافی نکرده که بخواهد پشیمان باشد، گفت: «در دنیای امروز، دست توی دماغتان هم بکنید سایت‌ها منتشر می‌کنند! ما عادت به مخفی‌کاری، تظاهر، ریا و دروغ گفتن نداریم. وقتی هم کاری می‌کنیم اصرار نداریم مخفی بماند. خانواده‌ی ما اصلاً این‌طوری هستند!» ماجرا چیست؟ علت واکنش شتابزده‌ی هاشمی رفسنجانی چه بود؟ هاشمی به طور واقعی در برابر فائزه ایستاد؟

 

 

فائزه این‌بار چه ساندویچی خورد؟/ آن‌چه گذشت!

ملاقات روز جمعه‌ی فائزه هنجارشکنانه بود. دختر کوچک هاشمی رفسنجانی به دیدار سران بهاییت رفت. دیداری که در منزل «فریبا کمال آبادی» انجام شد و خیلی زود با انتشار تصاویر آن خبرساز شد. کمال آبادی یکی از هفت عضو شورای مرکزی گروهک موسوم به «یاران ایران» است. گروهکی که مدعی است تمشیت امور دینی و مذهبی بهاییان ایران را بر عهده دارد. اگرچه در واقعیت تنها واسطه ای است برای انتقال دساتیر نه چندان دینی بیت العدل به ایران. «بیت العدل» مرکز رهبری بهاییان جهان در شهر حیفا واقع در اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی قرار دارد. بهاییت همزاد رژیم صهیونیستی است. عباس افندی (ملقب به عبدالبهاء) از بنیانگذاران آن در این شهر دفن شده است. بهایی‌ها حامیان سرسخت هم‌جنسگرایی در ایرانند. کارویژه‌ی آنان اما پرونده سازی و داغ کردن کیس‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی است.

 

 

پیش بینی آن که موضوع بهایی‌ها در گزارش آتی احمد شهید دوباره از ضریب بالایی برخوردار شود، ابداً سخت نیست. اقدام خودسرانه‌ی دختر هاشمی حتماً تبعات سیاسی فراوانی را برای دستگاه دیپلماسی در پی خواهد داشت. و حالا ظریف و دار و دسته باید بدوند تا جمع کنند ماجرا را. فائزه اما معتقد است: «خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند. اگر موضوع توسط اینها این‌قدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند، هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید چنین اتفاقی افتاده است.» هیچکس هم نمی‌فهمید و فائزه در کمال آرامش می‌توانست در کنار هم‌جنس بازها ساندویچش را بخورد!

برای اطلاع بیشتر این گزارش را بخوانید: حمایت هاشمی از هم‌جنسگرایان/ فائزه این بار می‌خواست چه ساندویچی بخورد؟

 

دهن‌کجی فائزه به شرع مقدس

«همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند. مؤمنین باید با حیله ‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.» این متن صریح فتوای رهبر معظم انقلاب است. بهایی‌ها نجسند؛ این نظر قاطبه‌ی مراجع تقلید است. هم‌چنین از نظر غالب علمای عظام، داشتن هرگونه رابطه و یا معاشرت با آنان حرام است. دختر هاشمی رفسنجانی اما به رفاقت با آنان افتخار می‌کند. ملاقات وی و بهایی‌ها واکنش‌های فراوانی را برانگیخت. بیشتر از همه اما علمای قم نگرانند. نگران تحریف دین. نگران مسخ اسلام توسط دختر مردی که خود را عالم دین می‌داند. دختر مردی که ملبس به لباس پیامبر است.

 

احتمالاً به همین خاطر هم هاشمی موضع گرفت؛ آن هم اینقدر شتاب‌زده. هاشمی ترجیح داد همان گفت‌وگوی مختصر با مسیح مهاجرانی را زودتر از حتی چاپ روزنامه، «انتخاب» منتشر کند. وی امیدوار بود انتشار این گفتگو بتواند ماجرا را فیصله دهد. با این همه دهن‌کجی فائزه کار را خراب کرد. او حتی اجازه نداد چند ساعت بیشتر از گفت‌وگوی پدر بگذرد. بلافاصله یورونیوز را گیر آورد. و علناً پاسخ سخنان هاشمی را داد. حالا امروز جمعی از بازاریان و متیدنین تهران اعلام کردند برای امضای تومار در برابر دادگستری جمع خواهند شد. آنها شاکی هستند؛ از دختر کوچک رفسنجانی؛ از کسی که شریعت مقدس اسلام را به همین راحتی زیر پا گذاشته است.

 

 

دهن‌کجی فائزه به قانون

گذشته از شرع مقدس اما، فائزه قوانین جاریه‌ی مملکتی را هم ندید گرفت. فائزه بر اساس حکم دادگاه به مدت پنج سال از انجام هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی و یا مطبوعاتی محروم است. حتی اگر 91 را سال آغاز اجرای حکم در نظر گرفته شود، وی دستکم تا سال 96 مشمول این حکم خواهد بود. با این همه دختر کوچک هاشمی رفسنجانی قانون و حکم دادگاه را هم به مسخره گرفته است.  

 

هاشمی آیا در برابر دخترش ایستاد؟

دهن‌کجی فائزه اما تنها منحصر به شرع مقدس نماند. دختر هاشمی رفسنجانی به پدر خودش هم رحم نکرد. ساعتی از انتشار خبر انتخاب نگذشته بود، که گفت‌وگوی یورونیوز فارسی منتشر شد. فائزه در این مصاحبه علناً در برابر هاشمی ایستاد. با این همه به نظر نمی‌رسد همان گفت‌وگوی نیم‌بند هم نشانی از صداقت داشته باشد. هاشمی نگران است. نگران آنکه عملکرد فائزه او را بیشتر از گذشته در برابر هم لباسانش رسوا کند. خاصه این روزها که برای دور تازه‌ی خبرگان رهبری مشغول لابی‌گری است. هاشمی دوست داشت رییس شود؛ باز هم. تا نشان دهد انتخابات خبرگان را هم مثل مجلس برده است. هرچند تا امروز هیچ اطمینان روشنی برای انتخاب ریاست مجلسین دریافت نکرده است. کارگزاران و دیگر هاشمی‌ چی‌ها در مجلس دهم پشتیبان عارفند. اما برآوردها از ناکامی آنان برای به قدرت رساندن هاشمی حکایت دارد.

 

اوضاع خبرگان هم بهتر از مجلس نیست. هاشمی خیلی دوست داشت بعد از آن سناریویی که برای حذف مثلث جیم چیده بود، خودش رییس شود. با این همه هر چه می‌گذرد، کرسی ریاست از او دور و دورتر می‌شود. دهن‌کجی تازه‌ی دخترش مزید علت شد. وقاحت فائزه آنقدر تلخ بود که همان مختصر طرفدارانش در مجلس خبرگان را بیزار کند. از آن جمله آیت الله هاشمی بطحایی منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان بود. وی بعد از این اتفاق از هاشمی رفسنجانی خواست تا به دخترش تذکر جدی دهد. وی گفت: «ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.» هاشمی بطحایی از چهره‌هایی بود که با حمایت هاشمی رفسنجانی به مجلس خبرگان راه یافت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی