از علم حقوق بیشتر بدانید. ...؛

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه

از علم حقوق بیشتر بدانید. ...؛

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه

از علم حقوق بیشتر بدانید.      ...؛

لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان، لیقوم الناس بالقسط، و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس(حدید آیه25).

محمد فارابی ( فاریابی ) کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و مدرس دانشگاه
*برای عرض ارادت به ساحت مقدس امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) تعدادی کتاب گذاشتیم تا با حقانیت شیعه بیشتر آشنا شویم*

« ....فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ...؛
بر اساس آیات قرآنی برحسب آزادی تفکر و اندیشه انسان می‌تواند همه سخنان را بشنود و بعد از بهترین آنها تبعیت کند بشارت ده به بندگان من کسانی که سخنان را می‌شنوند و از بهترین آن تبعیت می‌کنند» (زمر آیه ۱۷ و ۱۸)


حکمت 373 /امام علی(ع):زبانت نگه دار
سخن در اختیار تو است تا آنگاه که نگفته باشی؛اما اگر گفتی تو در اختیار آن خواهی بود ,پس زبانت نگه دار همان گونه که زر و سیمت نگه می داری ,چه بسا سخنی که نعمتی را سلب کند.

حکمت 331/امام علی(ع):اندیشه ؛اساس دانش
علم بر دوگونه است,یا خاستگاهش عقل و سرشت است و یا از راه شنیدن به دست آید.اگر از عقل نجوشد .مفید واقع نگردد.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مجموعه قوانین

مخارج دولت روحانی در ۳ سال ۲ برابر شد

احمدی نژاد

رعایت حقوق شهروندی در دادسراها و دادگاه های نظامی

وصیتنامه سیاسى- الهى امام خمینی‏

قانون امور حسبی

قانون امور گمرکی

راهبردهای احتمالی آمریکا

امام خامنه‌ای در دیدار نخبگان علمی:

دادستان تهران خبر داد

استعفا در استعفا

تفاوت شیعه و سنی در حبّ امام حسین(ع) نیست

سرلشکر جعفری

رونمایی از تازه‌ترین نسخه «فریدون»

قرار اناطه

الکترونیکی شدن ثبت عناوین درخواست‌ها در شوراهای حل اختلاف

محرومیت اجتماعی

مقررات مربوط به سفته و نحوه مطالبه وجه آن

تحریف و تقطیع تاریخ

نیروهای ترکیه در محاصره

سرلشکر فیروزآبادی

شکایت کانون سردفتران از نیروی انتظامی

آیا ۲۹ کشور اروپایی با ممنوعیت محصولات تراریخته «فناوری‌هراس» هستند

فراری دهندگان پرونده کرسنت چه کسانی هستند

عاقبت-به-خیری

زیارت عاشورا (تصحیح شده و کامل)

سند ملی راهبردی پیشگیری

حمایت اجتماعی از بازماندگان متوفی

مسئولیت پزشکان در درمان بیماران

ابلاغ سیاست های کلی انتخابات

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ب.ظ

۰

سعدالله زارعی در دانشگاه تهران:

سه شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ب.ظ

 دولت نباید در مورد سوریه و عراق موضع دست به عصا داشته باشد/ از هر۵۰ داوطلب یک نفر به سوریه اعزام می‌شود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: داوطلبان زیادی برای اعزام به سوریه ثبت نام کردند اما تا به حال یک نفر هم اجباری به این کشور اعزام نشده است بلکه از بین ۵۰ داوطلب یک نفر اعزام می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین الملل و تحلیلگر تحولات منطقه در یادواره شهدای مدافع حرم در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آمریکایی ها، تکفیری ها و انقلاب اسلامی هرکدام خط متفاوتی را در منطقه دنبال میکنند؛ افزود: نقطه مشترک این سه جریان، تغییر شرایط است.

 

زارعی گفت: امریکایی ها می‌گویند تقسیمات این منطقه را قبول نداریم چرا که در غیاب آمریکا و توسط انگلیس و فرانسه بعد از جنگ جهانی اول تنظیم شده است. لذا باید جغرافیای منطقه از هند تا مراکش را بر اساس دید و منافع خود تعیین کنیم. این کار هزینه هایی هم دارد به قول خانم رایس زایمان خاورمیانه جدید درد دارد.

 

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه افزود: گروه های تکفیری هم میگویند باید منطقه و منطق جدیدی بر مبنای خلافت و امارت ایجاد شود و در این راه، بی اشکال است که حتی 500 میلیون آدم کشته شوند. در این نگرش، خلافت ابزاری برای تحت انقیاد درآوردن افراد است و جنس بنی امیه ای دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جریان شهدا و نگرش جبهه مقاومت هم خواهان تغییر وضع هستند؛ اظهار کرد: این جریان میگوید استعمار در منطقه مبنایی برای تفرقه امت ایجاد کرده است و فرهنگ و نیروهای جدیدی در این منطقه حکم فرما شود و شرایط سیاسی را بازتعریف کنیم.

 

زارعی خاطرنشان کرد: شهید همدانی ها نگفتند ملت ها باید درد تحمل کنند، منطقشان این بود که این تغییر نیاز به ایستادن دارد و این ماییم که باید هزینه دهیم و جان پناه امت شویم تا آورده های استعمار را تغییر دهند. این تغییر هم تغییر فیزیکی و تکه تکه کردن منطقه نیست.

 

کارشناس مسائل بین الملل گفت: شهدای ما میگویند مشکل مرزها نیستند بلکه این مناطق هستند که باید پشتیبان و هم افزای هم باشند. اگر دولتها و نخبگان جوامع اسلامی به هم پیوستند نیاز به درهم ریختن مرزهایشان ندارند. مرزها محترم هستند و تغییرشان لزومی ندارد. ما بر اساس هم افزایی جلو رفته و مسائل را حل میکنیم.

 

وی با اشاره به اینکه یک زمانی عراقی ها ایرانی ها را تهدید می دانستند؛ افزود: وقتی تهدید داعشی ها شروع شد سرار سلیمانی با تعدادی نیروی کارامد به ارتش عراق کمک کردند و توطئه بسیار وحشتناکی را از سر عراق کم کردند. ملت عراق هم درک کرد اگر ایران نبود 16 میلیون نفر یا سر بریده شده بودند یا مهاجرت کرده بوند.

 

زارعی گفت: امروز نگرش خود را نسبت به ایران تغییر داده اند و عراقی حسی به سلیمانی دارد که برادر به برادر دارد. حسی که ملت سوریه به ایران دارد حس یک برادر رافع ظلم و ترور است. همین احساس را لبنانی و فلسطینی دارد.

 

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: هرکجا شهدای ما خون داده اند، در عین اینکه مرزها کم رنگ نشدند در مناسبات دولت ها، معنای جدیدی پیدا کرده اند. مرزها، فاصله بین برادر ایرانی و افغانی نیست بلکه ترسیم کننده روابط اداری بین ماست. اگر این احساس رشد کند و در بخش بزرگتری پیاده شود منطقه جدیدی شکل میگیرد اما نه به مفهوم غربی ها و تکفیری ها، بلکه با مفهوم برادری اسلامی و  این است که آینده قدرت های زورگو را تهدید میکند.

 

 وی با بیان اینکه ما با شهدایی متفکر و ژرف اندیش مواجهیم که سیر علمایی را دنبال کردند افزود: امام به علما توصیه تدبر در وصیت نامه شهدا کنند و این نشان میدهد که علم و ایمان ترکیب جدیدی را بوجود آورده اند.  

 

سعدالله زارعی گفت: همه مرزهای سوریه دست دشمن است یک وجب آن هم دست ایران نیست اما با این همه جبهه استکبار تلاش می کند در سوریه تغییر ایجاد کند اما نمی تواند. در صورتی که ایران مرزی با سوریه ندارد ولی توانسته آنجا را حفظ کند. ملک عبدالله پادشاه عربستان قبل از اینکه بمیرد گفته بود 2000 میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده است.

 

این کارشناس خاورمیانه ادامه داد: جمهوری اسلامی موفق شده پای یک ابر قدرت نظامی را از سوریه با مدل خودش وارد سوریه کند که این مسئله مهمی است وقتی که نیروهای نظامی روسیه با فرمان سردار سلیمانی در سوریه استقرار پیدا کردند این خیلی مهم است.

 

وی گفت: شهدای مدافع حرم با خون خودشان دارند یک تحول را ایفای نقش می کنند هر شهید دارد یک اثر از خود به جای می گذارد اگر تعدادی شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم را مقایسه کنیم می بینید که شهدای مدافع حرم همان ادامه راه شهدای دفاع مقدس را دارند که هر کدام حکایت از یک کشور جداست که مهم و عجیب است اگر می خواهید بدانید چه اتفاقی افتاده بدانید از هر قطره خون شان یک لشکر آمریکایی شکست خورده است و کشوری با عظمت سوریه و عراق را حفظ کرده اند ما قبلا برای اینکه استان خودمان را از چنگ عراق بیرون بیاوریم مشکل داشتیم اما ایستادگی کرده و امتحان پس دادیم همه این موقعیت ها پشت آن یک شهید است خون امثال شهید همدانی و شهدای حرم که خانواده های خود را رها کردند باعث این موفقیت ها شده است.

 

زارعی ادامه داد: سه جریان استعماری آمریکا، تکفیری ها و در نهایت جریان شهدای مدافع حرم هستند که دو جریان اول به نتیجه نرسیدند اما شهدای مدافع حرم براساس مدل فداکاری خط خود را پیش بردند آن خطی که استقرار پیدا می کند خط شهداست.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد موضع دولت در خصوص کشور عراق و سوریه گفت: در این طرف کشوری است به اسم جمهوری اسلامی است و وقتی صحبت از جمهوری اسلامی می شود صحبت از رهبری، مردم، مجلس، دولت و همه اینهاست و در حقیقت موجودیت جمهوری اسلامی است که باید فعال باشد دولت در حد خودش کمک کرده اما از وزارت خارجه انتظار بیشتری است. عدم فعال بودن وزارت خارجه این نیست که مخالف مدافعین حرم است اما ما معتقدیم که دولت باید در مسائل منطقه موضع جدی تر، صریح تر، روشن تر و با افتخارتری بگیرد. نباید به خاطر برخی مسائل در مورد سوریه و عراق موضع دست به عصا داشته باشیم. این موضع غلط است چون استکبار با اصل کشور ما مشکل دارد اینکه بخواهند مشکل را با عربستان حل کنند این گونه نیست اینها کوتاه نمی آیند معتقدند که باید در مقابل ایران ایستاد مثلا در قضیه حج عربستان یک قدم هم پیش نیامد. بلکه باید دولت واقع بینانه به تحولات منطقه نگاه کند.

 

زارعی در خصوص اعزام نیروها به سوریه گفت: داوطلبان زیادی برای اعزام به سوریه ثبت نام کردند اما تا به حال یک نفر هم اجباری به این کشور اعزام نشده است بلکه از بین 50 داوطلب یک نفر اعزام می شود نیروها به صورت محدود و مدیریت شده اعزام می شوند. اینکه گفته می شود مدافعین حرم حقوق بالا دریافت می کنند امکان پذیر نیست کسانی که اعزام می شوند هیچ کدام حقوق دلاری دریافت نمی کنند مانند ماموریت های وزارت خارجه نیست که دلاری به آنها پول بدهند بلکه این ها فقط حق ماموریت عادی دریافت می کنند که واقعا مبلغ آن زیاد نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۴
محمد فارابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی